Strony

Wednesday, 26 April 2017

Lima iklan dari zaman 90-an.

الأربعاء
29 REJAB 1438H


Fido Dido (image source)

Haaa, ni siapa yang tau iklan-iklan ni, sep sikit ✋ . Mana yang tak tau, err nampak sangat aku ni dah tua benor. Ada banyak lagi sebenarnya, tapi tak larat nak menempek. Duk cari iklan Mopiko yang lagu dia "Gatal-gatal menyerang, guna Mopiko, sapu di sini, sapu di sana, gatal-gatal pucanya, guna Mopiko!" tapi tak jumpa. Aku kecewa, sebab aku suka nyanyi jingle tu gaya Ella. Memang gatal. Hahaha. Okay, selamat bernostalgia.

Iklan sabun Cussons Imperial Leather

Habis sabun kat rumah aku hancurkan, dek kerana nak mengukir orang.




Iklan Nano Nano

Lagunya segar dalam ingatan. Sampai ke hari ni duk nyanyi.


Fido Dido: 7-Up

One of the coolest ad ever. Rindu pulak dekat mamat Fido Dido ni.


Fido Dido is three-dimensional now. I like the original 2d version better.

Iklan Trojan Perkasa 

 Yang ni memang klasik, tong sampah tu terbaik.


Iklan Axion

Yang ni pun lagu melekat, rupanya cedok lagu Anita Sarawak. Tapi yang pelik, laki balik awal pun nak kecoh ke? Hahaha.


Iklan Utamakan Kesihatan Badan

Bahagia dan tenang je keluarga dia kan. Hashtag #familygoals?



{Sue Anna Joe}

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Blogging Behaviour | Sue Anna Joe

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe Dodatki Na Blogi | Edited by Sue Anna Joe